Gobiernu del Principau d'Asturies

Asturies, muncho más cerca

Tas en

Asturias.es Temes Agricultura y montes Sanidá Vexetal Usu sostenible de los productos fitosanitarios
 

Sanidá Vexetal

Usu sostenible de los productos fitosanitarios

El Real Decreto 1311/2012, de 14 de setiembre, establez el marcu d'actuación pa consiguir un usu sostenible de los productos fitosanitarios.

L'oxetu d'esti Real Decretu ye:

  - Establecer un marcu d'acción pa consiguir un usu sostenible de los productos fitosanitarios por aciu l'amenorgamientu de los riesgos y los efectos del usu de los productos fitosanitarios na salú humana y el mediu ambiente, y el fomentu de la xestión integrada de plagues y técniques alternatives de control, tales como los métodos non químicos.
  - L'aplicación y el desenvolvimientu de ciertos preceptos relativos a la comercialización, l'usu y l'usu racional y sostenible de los productos fitosanitarios, establecíos pola Llei 43/2002 de Sanidá Vexetal.

Aspeutos relevantes:

  - Obligatoriedá a partir del 1 de xineru 2014, de siguir nes esplotaciones los principios xenerales de la xestión integrada de plagues y de realizalo so la supervisión d'un asesor, con esceición de les consideraes como de baxu usu de productos fitosanitarios. Yá cumplen esti requisitu les esplotaciones amparaes pola producción ecolóxica, la producción integrada o les englobadas nes ATRIAs.
  - A partir del 1 de xineru de 2013 cada esplotación agraria tendrá de caltener actualizáu un rexistru de tratamientos fitosanitarios denomináu cuadiernu d'esplotación nel que se van anotar tolos tratamientos fitosanitarios realizaos. Xuntu col cuadiernu tendrá de caltenese, siquier mientres 3 años, tola información relativa al asesoramientu fitosanitariu, certificaos d'inspección de los equipos de tratamientu, factures y demás documentos xustificativos de los asientos reflexaos nel cuadiernu y, nel so casu, les resultancies de los analises de borrafes de productos fitosanitarios.
  - Va Ser obligatoria la formación tantu pa los usuarios profesionales, como pa el vendedores y remanadores de productos fitosanitarios. Tendrán De llograr el carné d'usuariu de productos fitosanitarios. Los niveles de capacitación son básicu, cualificáu, fumigador y pilotu aplicador.
  - El productores y distribuidores de productos fitosanitarios van tar obligaos a llevar un rexistru de toles operaciones realizaes colos mesmos: Rexistru de transacciones con productos fitosanitarios (126 kb). Esti rexistru sustitúi al antiguu llibru oficial de movimientos de plaguicidas peligrosos (LOM) que namá contemplaba a los productos tóxicos y bien tóxicos. Otramiente, los aplicadores de productos fitosanitarios a terceros o les empreses qu'ufierten estos servicios, van anotar tolos datos nun Rexistru de transacciones con productos fitosanitarios
  - Prohíbense les aplicaciones aérees con calter xeneral, dexándoles, en casos especiales autorizaos pola Conseyería de Agroganadería y Recursos Autóctonos.
  - Regúlase la manipulación, tresporte y almacenamientu de los productos fitosanitarios, lo mesmo que de los envases y restos de los mesmos. Nel casu de los envases, el llabrador va deber de caltener el xustificante d'entrega de los envases vacíos nel correspondiente puntu de recoyida.
  - Establécense midíes pa la protección del mediu ambiente, l'agua potable y l'amenorgamientu de riesgos en zones específiques.
  - Créase'l Rexistru Oficial de Productores y Operadores (ROPO) nel que tendrán d'inscribise polos procedimientos que reglamentariamente establézanse tantu les empreses rellacionaes cola fabricación y vienta de productos fitosanitarios, les empreses de tratamientos, el asesores y los usuarios profesionales.
  - Finalmente establécense disposiciones pal usu de de los productos fitosanitarios n'ámbitos distintos de la producción agraria.

 

 Poster MAGRAMA (pdf: 10.466 kb)