Gobiernu del Principau d'Asturies

Asturies, muncho más cerca

Tas en

Asturias.es Temes Agricultura y montes Sanidá Vexetal Inspección de los equipos d'aplicación de productos ...
 

Sanidá Vexetal

Inspección de los equipos d'aplicación de productos fitosanitarios

La Directiva 2009/128/CE del parlamentu européu y del Conseyu, de 21 d'ochobre de 2009, establez qu'a más tardar el 14 d'avientu de 2016, los Estaos miembros van velar por que los equipos d'aplicación de plaguicidas inspecciónense a lo menos una vegada.

El Real Decreto 1702/2011, de 18 de noviembre, d'inspecciones periódiques de los equipos d'aplicación de productos fitosanitarios, establez que les comunidaes autónomes van cuntar con un programa d'inspecciones, en visu a que los equipos fueren inspeccionaos, siquier una vegada con anterioridá al 26 de noviembre de 2016.

Antes de la fecha indicada, tendrán de ser inspeccionaos los equipos móviles utilizaos na producción primaria agrícola y forestal, los equipos sobre aeronaves, los equipos instalaos n'invernaderos o otros locales zarraos y los equipos móviles utilizaos n'otros usos profesionales.

Los equipos a inspeccionar van tar inscritos nel Rexistru Oficial de Maquinaria Agrícola (ROMA), nel casu de los equipos móviles utilizaos na producción primaria, agrícola y forestal, o nun censu ellaboráu pola comunidá autónoma, p'aquellos que nun sía obligatoria la inscripción nel citáu rexistru.

Los equipos adquiríos dempués del 9 d'avientu de 2011, tendrán d'inspeccionase siquier una vegada, dientro del plazu de los cinco primeros años.

Les inspecciones van realizar por una Estación Técnica d'Equipos d'Aplicación de Fitosanitarios (ITEAF), autorizada por una comunidá autónoma.

Les inspecciones van realizase siguiendo'l Manual d'Inspecciones, ellaboráu pol Ministeriu de Mediu Ambiente, y Mediu Rural y Marín (MARM), acordies con les comunidaes autónomes, disponible nel enllaz:

La resultancia de la inspección va ser favorable cuando nun se detectara nengún defectu grave. va entendese como defectu grave, cuando ésti afecte severamente a la calidá de la distribución del productu, a la seguridá del operario o al mediu ambiente, y tipificado como tal nel Manual d'Inspecciones.

Cuando la resultancia de la inspección se favorable, la estación ITEAF va apurrir al titular del equipu, el correspondiente certificáu xuntu con un distintivu autoadhesivo que se va asitiar nun llugar visible del equipu.

Cuando la resultancia de la inspección sía desfavorable, qu'implica'l non usu del equipu, la estación ITEAF va emitir el correspondiente certificáu, indicando'l plazu máximu en que tien de realizase una nueva inspección, que tien de ser na mesma estación, y que nun va poder entepasar de 30 díes.

Los requisitos de salú, seguridá y mediu ambiente pa la inspección de los equipos d'aplicación de productos fitosanitarios, recoyíos nel anexu I del Decretu 1702/2011.

El Decretu 9/2015, de 11 de febreru, pol que se regulen les inspecciones periódiques de los equipos d'aplicación de productos fitosanitarios nel Principáu d'Asturies, establez los requisitos y procedimientos  d'autorizacióninscripción nel censu d'equipos a inspeccionar y comunicación  de les inspecciones a realizar poles ITEAF a la Dirección Xeneral competente en materia de sanidá vexetal.

Designóse como Llaboratoriu Nacional de Referencia d'Inspecciones d'Equipos d'Aplicación de Productos Fitosanitarios, al Centru de Mecanización Agraria del Departamentu d'Agricultura, Alimentación y Mediu Rural de la Generalitat de Cataluña, alcontráu en Lérida. Na páxina del Llaboratoriu puede consultase diversa información, ente la que figura la ufierta de cursos  d'inspectores y directores técnicos d'estaciones d'inspección d'equipos d'aplicación de productos fitosanitarios n'España.

    Empreses reconocies ó autorizaes n'Asturies pa realizar les inspecciones (Pdf: 11 Kb) (n'español)

 

Otros cursos

    Curso d'Especialización en Formación de Directores Técnicos ya Inspectores d'equipos d'aplicación de productos fitosanitarios (2014-2015)

    Cursu bonificable al traviés de la Fundación Tripartita