Archivu Xeneral de l'Alministración

Anclas_Archivo General Administración

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¿Quiénes somos?

¿Quiénes somos?

L’Archivu Xeneral de l’Alministración del Principáu d’Asturias tien como misión l’alministración de documentos alministrativos nos sos distintos soportes, la normalización de les polítiques y procedimientos de xestión de documentos, amás de la organización, custodia, disposición, accesu y caltenimientu a llargu plazu de los mesmos, permitiendo que la evidencia y la información que contienen puean recuperase en cualquier momentu.

Coordina y controla’l funcionamientu de los distintos archivos alministrativos, axunta los documentos tresferíos polos mesmos, desque acaba’l so trámite y cuando la so consulta ye esporádica, y onde permanecen hasta la so eliminación o tresferencia al Archivu Históricu. Amás, correspuénde-y l’alministración y esplotación de l’aplicación o aplicaciones utilizaes como repositoriu institucional de documentos destinaos a cubrir el conxuntu del ciclu de vida de los mesmos en cualquier soporte.

L’Archivu Xeneral conviértese en garante de la tresparencia y integridá de la xestión documental y en sofitu a la xestión alministrativa dientro de l’Alministración Autonómica.

Localización

Edificiu Alministrativu de Servicios Múltiples del Principáu d'Asturies (EASMU)

Cai Antonio Suárez Gutiérrez, 2

33005 – Uviéu

Horarios

De Lunes a Viernes: 09:00 - 14:00 h

Datos de contacto

Llexislación

Estructura orgánica

L'edificiu

L'Archivu Xeneral de l'Alministración del Principáu ta asitiáu nel Edificiu Alministrativu de Servicios Múltiples del Principáu d'Asturies (EASMU), na conocida como zona de Llamaquique, n'Uviéu.

Nació por una mezclienda desigual d'azar y necesidá: a mediaos de los ochenta, Uviéu cuntaba con un solar ensin uso de gran envergadura, al empar que'l Gobiernu autonómicu, daquella creáu va poco al amparu del Estatutu de 1981, andaba en busca d'una sede pa centralizar los sos departamentos espardíos per tola ciudá. L'EASMU y les construcciones que, na su controna, ocupen toa una mazana en Llamaquique foron la respuesta a esa situación.

Entrada Edificio Administrativo de Servicios Múltiples

El Principáu axuntó a un xuráu de prestixu y convocó un concursu nacional anunciáu ente tolos arquitectos españoles, pero resultó que la propuesta favorita de los xueces llegó dende percerca: los hermanos Hernández Sande, asturianos y malapenes con 30 años cumplíos, foron los escoyíos. Los sos autores, conscientes de que l'encargu venía del Gobiernu asturianu y del papel institucional qu'había de desempeñar, escoyeron trés materiales de construcción enllenos de simbolismu: aceru pola industria rexonal, vidriu verde como la naturaleza y el mar y piedra como les peñes y los montes d'Asturies.

L'edificiu tien una estructura metálica y una fachada ventilada que permite la circulación del aire per detrás de la piedra y enfresca l'edificiu, racional y modernu, con detalles estéticos de tipu funcional. Destaca la visera de la fachada sur, que sirve de protección d'esa zona del sol.

L'EASMU costó uno 19,27 millones d'euros (3.200 millones de pesetes de la dómina), inaugurándose en 1993. L'Archivu Xeneral, dientro del EASMU, alluga les sos oficines na 5º planta- sector esquierdu y los sos 4 depósitos documentales n'el sótanu -3, con una estensión de 11.850 metros lliniales pa la custodia de la documentación.

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Servicios a la ciudadanía

Servicios a la ciudadanía

El serviciu de consultes del Archivu Xeneral tien como oxetivu permitir a la ciudadanía acceder y consultar los documentos alministrativos que s’atopen en custodia nel archivu. Esta consulta pue ser presencial, por visita a la sala de consulta, o en llinia, siempre y cuando’l volume de la documentación y el nivel d’accesu de la mesma lo permitan. P’acceder al serviciu de consulta, los usuarios han de cumplimentar y unviar al traviés de les Oficines del Serviciu d’Atención al Ciudadanu, Oficines d’Asistencia en materia de Rexistru de les Conseyeríes del Principáu d’Asturies y por cualquiera de los medios previstos n’artículu 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’ochobre, del Procedimientu Alministrativu Común de les Alministraciones Públiques, la solicitú correspondiente y cumplir les normes establecíes.

Ye importante destacar que l’Archivu Xeneral tien la responsabilidá de garantizar la protección de los documentos y la privacidá de la información contenida nellos, polo qu’existen delles llimitaciones no tocante al tipu de consulta que s’ufierta y la información que pue facilitase.

Obtención de copies

L’exerciciu del derechu d’accesu contempla de forma complementaria llograr copies o certificaciones de los documentos consultaos, lo que ta suxeto a les tases alministratives correspondientes.

Dende'l Serviciu d'Autoliquidación de tases y otros Ingresos va poder seleccionar Tramitación electrónica o confección "on line" o la descarga del modelu 046 para la so tramitación presencial. Tamién se dispón d'información sobre les tarifes vixentes.

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Procesos y fondos documentales

Procesos y fondos documentales

Los fondos documentales del Archivu Xeneral de l’Alministración son el conxuntu de documentos, seya cual seya’l so soporte, producíos pola Administración del Principáu d’Asturies y que s’axuntaron de manera orgánica por causa del so usu o actividá.

Esquema procesos documentales: política gestión de documentos

Descargar la imaxe y enllaces axuntos (pdf: 51.52Kb)

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Transparencia

Tresparencia

Los archivos alministrativos contribuyen al cumplimentu de la tresparencia, l’accesu a la información pública y les normes de bon gobiernu, exes fundamentales que rixen les alministraciones públiques. L’Archivu Xeneral de l’Alministración del Principaú d’Asturies proporciona información actualizada sobre la so actividá, al tiempu que facilita l’accesu, según la normativa vixente, a la documentación custodiada al traviés del so serviciu de consulta.

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Actividades y eventos

Actividaes y eventos

L’Archivu Xeneral de l’Alministración del Principáu d’Asturies entama visites a les sos instalaciones. Nel trescursu d’ella, los participantes tienen la oportunidá de conocer de primer mano les instalaciones del Archivu Xeneral, amás del procesu de valoración documental que se fai pa garantizar la preservación y xestión afayadiza de la información.

Esta actividá desenvuélvese trimestralmente.

Si quier recibir información de la programación de les visitas, unvie un corréu electrónicu a sigia@asturias.org o al traviés del teléfonu 985 10 53 66